Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb foretaget på www.dinboghandel.dk.
Administration af køb og salg på www.dinboghandel.dk foretages af:

Aalborg Boghandel – din boghandel
Østeraagade 6
9000 Aalborg
CVR-nr. 16339598

Tlf. 98 12 10 20

Telefonerne er åbne alle hverdage kl. 10.00-17.00.

Email: web@dinboghandel.dk

E-mails der modtages inden kl. 16 besvares så vidt muligt samme dag. Alternativt besvares de den følgende hverdag.

Bestilling og betaling

Din Boghandel er åben 24 timer i døgnet. For at handle på www.dinboghandel.dk skal du være fyldt 18 år. Ellers skal du have dine forældre eller en værge til at handle for dig.

Alle priser i webshoppen er angivet i danske kroner og er inklusiv moms.

Selve bestillingsprocessen

1. Vælg de varer, som du vil købe og læg dem i indkøbskurven.

2. Når du er klar til at bestille, klikker du på indkøbskurven og trykker ”Gå til betaling".

3. I betalingsvinduet indtaster du dine kontaktoplysninger samt vælger og udfylder dine informationer angående levering og betaling.

4. Når du har udfyldt informationerne og gennemgået dem for eventuelle fejl trykker du "Betal nu".

Eventuelle ekstraomkostninger forbundet med levering vil kunne ses i ordreoversigten i betalingsvinduet inden du trykker "Betal nu".

Du kan ændre indholdet i indkøbskurven helt frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Betal nu". Efter købsbekræftelsen vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort. Betalingen vil dog først blive trukket efter ordren er færdigbehandlet. Se eventuelt afsnittet om "Betalingskort og gebyrer".

Kontokunder og offentlige institutioner

Kontokunder og offentlige institutioner som ønsker at købe via EAN bedes kontakte en af vores butikker pr. telefon eller mail, så vi kan lave en manuel ordrebehandling.

Forudbestilling

På webshoppen kan du finde forudbestillingsvarer, som er markeret med et forudbestillingslabel. Disse bestilles som beskrevet ovenfor. 

Vær opmærksom på, at en ordre på en forudbestillingsvare først behandles på forudbestillingsvarens udgivelsesdato. Ligger du en ordre på flere varer, hvoraf kun den ene er en forudbestillingsvare, vil hele ordren derfor også først blive behandlet, når forudbestillingsvaren er udgivet. Ønsker du at få leveret de varer, som ikke er forudbestillingsvarer med det samme, skal du taste din bestilling som to separate ordrer - en ordre på forudbestillingsvaren og en anden ordre på varerne, som kan og skal leveres med det samme.

Du kan altid tjekke udgivelsesdatoen på en specifik vare ved at klikke på varen og finde udgivelsesdatoen under fanen "Produkt information".

Betalingskort og gebyrer

Betaling hos www.dinboghandel.dk sker via en sikker server hos Adyen. Oplysningerne som indtastes, bliver krypteret, og det betyder, at du og Adyen er de eneste der kan læse kortoplysningerne. På www.dinboghandel.dk kan der betales med dankort, VISA, Mastercard og Mobilepay.

Når du handler på www.dinboghandel.dk bliver beløbet først trukket, når ordren er færdigbehandlet og varen er afsendt eller klar til afhentning i en af vores butikker. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der pålægges som udgangspunkt ikke betalingsgebyr ved betaling med danske private kort. Dog kommer der et mindre gebyr på, ved betaling med betalingskort udstedt udenfor EU, eller udstedt som firmakort. Du får oplyst størrelsen af gebyrer, inden du gennemfører din ordre. Vi anvender følgende gebyrsatser:

  • Gebyr på betalingskort udstedt udenfor EU/EOS 3% af betalingsbeløbet
  • Gebyr på firmakort udstedt i DK 1,5% af betalingsbeløbet
  • Gebyr på firmakort udstedt i EU/EOS 2% af betalingsbeløbet
  • Gebyr på firmakort udstedt udenfor EU/EOS 3% af betalingsbeløbet

Ordrebekræftelse og salgsfaktura

Når du har bestilt din vare på www.dinboghandel.dk, sender vi en ordrebekræftelse til den mail, som du har angivet. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når vi har færdigbehandlet din bestilling og du via mail modtager en salgsfaktura fra os. Ved modtagelse af salgsfaktura vil du også modtage yderligere information om levering/afhentning.

Levering og afhentning

Din Boghandel leverer normalt ordrer i løbet af 2-5 hverdage i Danmark. Enkelte varer har længere leveringstid, hvilket fremgår af varen. Dette kan skyldes, at varen ikke er på lager og skal hjemskaffes eller at varen er en forudbestillingsvare, og dermed først leveres efter udgivelsesdatoen. Opstår der længere leveringstid end forventet, sender vi en besked pr. mail eller SMS til dig.

I juletiden og i forbindelse med Black Friday forlænges den normale leveringstid, og varerne du ønsker, skal derfor bestilles i god tid.  

Dine leveringsomkostninger afhænger af den form for levering du vælger.

Du kan vælge imellem:

  • Afhentning i en af vores fysiske butikker (Gratis)
  • Levering med GLS til pakkeshop (39 kr.)
  • Levering med GLS til privat omdeling (59 kr.)

Afhentning i butik

Ved afhentning i butik vil du modtage én mail med både salgsfaktura og information om afhentning, når vi har færdigbehandlet din ordre. Når du modtager denne, kan du afhente din færdigbehandlede ordre indenfor den valgte butiks åbningstid.

Du kan finde vores butikkers åbningstider her.

En afhentningsordre står typisk i butikkerne i 14 dage inden den fjernes og pengene tilbagebetales til køberen. Herefter vil varen ikke længere være reserveret.

Har du ikke fået afhentet din ordre, og er du i tvivl om, den stadig er reserveret til dig, er du altid velkommen til at kontakte butikken, som du har valgt som afhentningssted pr. telefon eller mail.
Har du fortrudt din afhentningsordre bedes du også kontakte afhentningsstedet, så vi kan fjerne reservationen for dig og tilbagebetale dit ordrebeløb.

Levering med GLS 

Ved levering med GLS vil du først modtage en mail med din salgsfaktura og dernæst en separat mail med et trace & track-nummer, når vi har færdigbehandlet din ordre, og din pakke er gjort klar til afsendelse. Der kan gå op til 24 timer før du kan spore din pakke. Pakken leveres normalt på din hjemmeadresse eller hos pakkeshoppen 1-2 hverdage efter, at du har modtaget dit trace & track-nummer.

Har du bestilt levering til pakkeshop, skal pakken typisk afhentes inden for 7 kalenderdage. De 7 kalenderdage tæller fra pakkeshoppen modtager pakken. Afhenter du ikke pakken inden for de 7 kalenderdage vil pakken blive sendt retur til Din Boghandel, og du kommer til at betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Ønsker du pakken genfremsendt, pålægges du desuden en ny leveringsomkostning svarende til leveringsmetoden, som du ønsker benyttet.

Er du i tvivl om din pakke er blevet sendt retur fra den valgte pakkeshop, bedes du kontakte pakkeshoppen direkte.

Hvis du ønsker levering udenfor Danmark, beder vi dig kontakte webshoppen via web@dinboghandel.dk så vi kan regne fragt, moms og eventuelle betalingsomkostninger ud.

12 måneders bytteservice

Varer købt hos Din Boghandel kan nemt byttes i en af vores 7 butikker – eller i butikker, der er medlem af Kon-Tur. Se hvilke butikker det drejer sig om her.

Du behøver ikke at skynde dig - vi har nemlig 12 måneders bytteservice!

Ønsker du at gøre brug af vores bytteservice i en af vores butikker, skal du medbringe din faktura på den specifikke vare til butikken eller sikre dig at varen har et gyldigt byttemærke påført.

Kommer du ikke forbi en af butikkerne omfattet af vores bytteservice, kan du også sende varen inkl. faktura retur til: 

Aalborg Boghandel
Østeraagade 6
9000 Aalborg
Att: Webshop

Omkostningerne i forbindelse med returforsendelsen er for egen regning og bliver ikke refunderet, når vi modtager returvaren.

Ved returnering bør du altid sørge for, at varen er forsvarligt pakket ind. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Vi anbefaler også at du gemmer eventuel kvittering samt trace & track-nummer, hvis du sender pakken retur til os.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi dens stand. Er standen som ny og dermed salgbar, og ønsker du ikke at bytte til noget andet, får du en tilgodeseddel svarende til varens oprindelige værdi. Medbringer du din faktura kan du også få udbetalt varens værdi. Varens værdi svarer til det beløb, som blev betalt i forbindelse med købet.

Har du sendt en vare retur med henblik på at benytte vores bytteservice og vedlagt den oprindelige salgsfaktura, vil varens værdi som udgangspunkt blive tilbagebetalt til den konto, der blev benyttet i forbindelse med den oprindelige ordreaflæggelse. Ønsker du tilbagebetalingen på en anden konto, bedes du kontakte en af Din Boghandels butikker.

Bemærk
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du reelt har taget varen i brug, dvs. at den er brugt ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik.
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

14 dages fortrydelsesret

Når du nethandler hos Din Boghandel har du den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du meddele os om, at du fortryder dit køb senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du skal sende en mail til web@dinboghandel.dk, hvor du tydeligt gør opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder dit køb.

Returforsendelsen af den fortrudte vare skal foretages hurtigst muligt og senest 14 dage efter, at du har meddelt os om, at du ønsker at fortryde dit køb. Leveringsomkostningerne forbundet med returforsendelsen er for egen regning og tilbagebetales ikke af Din Boghandel.

Den fortrudte vare skal returneres til en af Din Boghandels 7 fysiske butikker. Du kan findes adresserne på Din Boghandels butikker her.

Når vi modtager varen, tjekker vi at varen fortsat er salgbar. Herefter tilbagebetaler vi dit købsbeløb til samme betalingskort, som du brugte i forbindelse med købet. 

Hvis der er brugt et gavekort i forbindelse med købet, kan vi ikke tilbageføre beløbet. I stedet udsteder vi et nyt gavekort til dig.

Den fortrudte vare kan ikke returneres pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal, som nævnt ovenfor, selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, hvis du fortryder købet.

Bemærk
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du reelt har taget varen i brug, dvs. at den er brugt ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik.
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Reklamation

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 2 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af almindelig slitage eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og indenfor 2 måneder efter, at fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til web@dinboghandel.dk eller på telefon 98121020. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varerne skal sendes retur til: Aalborg Boghandel, Østeraagade 6, 9000 Aalborg.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Ved berettiget reklamation refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Ved reklamation bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering og evt. track and trace nummer. Bemærk også. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Er emballagen eller varen synligt skadet, når du har modtaget varen fra GLS, bedes du nægte modtagelse af pakken og kontakte os så hurtigt som muligt. Vi sender dig en ny pakke og reklamerer hos GLS.

Klagemulighed

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til web@dinboghandel.dk – eller på telefon 98121020. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, har du mulighed for at indgive klage til Center for Klageløsning, hvis betingelserne for dette er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Mail: nh@naevneneshus.dk

Forbehold

Vi tager forbehold for prisfejl, tastefejl, udsolgte varer og force majeure, herunder leveringssvigt fra vores leverandører.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.dinboghandel.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.