Indlæser...

Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb foretaget på www.dinboghandel.dk.
Administration af køb og salg på www.dinboghandel.dk foretages af:

Aalborg Boghandel – din boghandel
Østeraagade 6
9000 Aalborg
CVR-nr. 16339598

Tlf. 98121020

Telefonerne er åbne hverdage 10.00-17.00.

Email: [email protected]

E-mails der modtages inden kl. 16 besvares så vidt muligt samme dag. Alternativt besvares de den følgende hverdag.

Bestilling og betaling

Din Boghandel er åben 24 timer i døgnet. For at handle på www.dinboghandel.dk skal du være fyldt 18 år. Ellers skal du have dine forældre eller en værge til at handle for dig.

Alle priser i webshoppen er angivet i danske kroner og er inklusive moms.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Eventuelle ekstra omkostninger til fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Til betaling", hvor du indtaster kontaktinformationer samt vælger betalingsform og leveringsform. Når du vælger leveringsform, kan du straks se, hvad din pris for fragt er. Du kan ændre indholdet i indkøbskurven helt frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Afslutningsvis trykkes på "Til betaling" og QUICKPAY betalingsvindue kommer frem.

Forudbestilling

På webshoppen kan du også finde forudbestillingsvarer. Disse varer er markeret med et forudbestillingslabel. Forudbestillingsvarerne bestilles, som beskrevet ovenfor. Du skal dog være opmærksom på, at en ordre på en forudbestillingsvare først behandles på varens udgivelsesdato. Du kan altid tjekke udgivelsesdatoen på en specifik vare, ved at klikke på varen og finde udgivelsesdatoen under "Mere information".

Betaling

Betaling hos www.dinboghandel.dk sker via en sikker server hos NETS. Oplysningerne som indtastes, bliver krypteret, og det betyder, at du og Nets er de eneste der kan læse kortoplysningerne. På www.dinboghandel.dk kan der betales med dankort, VISA, Mastercard og Mobilepay.

Når du handler på www.dinboghandel.dk bliver beløbet først trukket, når ordren er færdigbehandlet og varen er afsendt eller klar til afhentning i en af vores butikker. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der pålægges som udgangspunkt ikke betalingsgebyr ved betaling med danske private kort. Dog kommer der et mindre gebyr på, ved betaling med betalingskort udstedt udenfor EU, eller udstedt som firmakort. Du får oplyst størrelsen af gebyrer, inden du gennemfører din ordre. Vi anvender følgende gebyrsatser:

  • Gebyr på betalingskort udstedt udenfor EU/EOS 3% af betalingsbeløbet
  • Gebyr på firmakort udstedt i DK 1,5% af betalingsbeløbet
  • Gebyr på firmakort udstedt i EU/EOS 2% af betalingsbeløbet
  • Gebyr på firmakort udstedt udenfor EU/EOS 3% af betalingsbeløbet

Modtagelse af bestilling, ordrebekræftelse og salgsfaktura

Når du har bestilt din vare på www.dinboghandel.dk, sender vi en ordrebekræftelse til den e-mail, som du har angivet. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når vi har færdigbehandlet din bestilling og du via e-mail modtager en salgsfaktura fra os. Ved modtagelse af salgsfaktura vil du også modtage yderligere information om levering/afhentning.

Kontokunder og offentlige institutioner

Kontokunder og offentlige institutioner der ønsker at købe via fakturering i stedet for betaling kan vælge varerne via vores web-shop - og så vælge afhent i butik, hvor du så vil kunne få varerne udleveret sammen med en faktura. Såfremt man ønsker at få direkte levering bedes man i stedet kontakte en af vores butikker pr. telefon eller mail - og vi vil så lave en manuel ordre behandling til jer.

Levering og afhentning

Din Boghandel leverer normalt i løbet af 2-5 hverdage i Danmark. Enkelte varer har længere leveringstid, hvilket fremgår af varen. Dette kan skyldes, at varen ikke er på lager eller at varen er en forudbestillingsvare, og dermed først leveres efter udgivelsesdatoen. Opstår der længere leveringstid end forventet, sender vi besked pr. mail til dig.

I juletiden og i forbindelse med Black Friday forlænges den normale leveringstid, og varerne skal derfor bestilles i god tid.  

Din leveringsomkostning afhænger af den form for levering du vælger.

Du kan vælge imellem:

  • Levering med GLS:
    • Omdeling til privat 39 kr.
    • Omdeling til pakkeshop 39 kr.
  • Afhentning i en af vores fysiske butikker (Gratis).

Ved levering med GLS vil du først modtage en e-mail med salgsfaktura og dernæst en seperat e-mail med track & trace-nummer, når vi har færdigbehandlet din ordre, og din pakke er gjort klar til afsendelse. 

Ved afhentning i butik vil du modtage én e-mail med både salgsfaktura og information om afhentning, når vi har færdigbehandlet din ordre. Du kan finde vores butikkers åbningstider her

Hvis du ønsker levering udenfor Danmark, beder vi dig kontakte webshoppen via [email protected] så vi kan regne fragt, moms og eventuelle betalingsomkostninger ud.

12 måneders bytteservice

Hvis du har fortrudt købet af en vare, kan du nemt bytte varen i en af vores 7 butikker – eller i butikker, der er medlem af Kon-Tur. Se hvilke butikker det drejer sig om her.

Du behøver ikke at skynde dig - vi har nemlig 12 måneders bytteservice. Faktura skal medbringes, eller der skal være et byttemærke på varen. Du kan også sende varen inkl. faktura retur til: Aalborg Boghandel, Østeraagade 6, 9000 Aalborg, Mrk. Webshop. 

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering og evt. track and trace nummer.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og ønsker du ikke at bytte til noget andet får du en tilgodeseddel på beløbet. Hvis du har fakturaen med, kan du også få tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Bemærk
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du reelt har taget varen i brug, dvs. at den er brugt ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på 
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet, har du også den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du skal sende en email til [email protected], hvor du tydeligt gør opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. 

Tilbageleveringen skal foretages hurtigst muligt og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Varen skal returneres til en af vores 7 fysiske butikker. Når vi modtager varen, tjekker vi at varen fortsat er salgbar. Herefter overfører vi det beløb, du har indbetalt til os til samme betalingskort, som du brugte i forbindelse med købet. 

Hvis der er brugt et gavekort ved købet, kan vi ikke tilbageføre beløbet. I stedet laver vi et nyt gavekort på beløbet.

Varen kan ikke returneres pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, hvis du fortryder købet.

Bemærk
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du reelt har taget varen i brug, dvs. at den er brugt ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på 
  • Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Reklamation

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 2 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af almindelig slitage eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og indenfor 2 måneder efter, at fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til [email protected] eller på telefon 98121020. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varerne skal sendes retur til: Aalborg Boghandel, Østeraagade 6, 9000 Aalborg.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Ved berettiget reklamation refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Ved reklamation bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering og evt. track and trace nummer. Bemærk også. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Er emballagen eller varen synligt skadet, når du har modtaget varen fra GLS, bedes du nægte modtagelse af pakken og kontakte os så hurtigt som muligt. Vi sender dig en ny pakke og reklamerer hos GLS.

Klagemulighed

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til [email protected] – eller på telefon 98121020. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, har du mulighed for at indgive klage til Center for Klageløsning, hvis betingelserne for dette er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Mail: [email protected]

Forbehold

Vi tager forbehold for prisfejl, tastefejl, udsolgte varer og force majeure, herunder leveringssvigt fra vores leverandører.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.dinboghandel.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

Du har tilføjet til din indkøbskurv.